Det behöver inte alltid vara så krångligt

Saker och ting behöver tydligen inte vara så krångligt som man först tror. Åtminstone inte akademiskt. Idag gjorde jag en liten förstudie till min uppsats. Jag analyserade ett nummer av Barn & Föräldrar. Kunde dra ganska intressanta slutsatser utifrån det jag fick fram. Men jag undrade hela tiden om mitt tillvägagångssätt var korrekt. Att göra en kulturanalys är ju väldigt luddigt eftersom det inte finns några konkreta direktiv om hur man ska göra. Det finns massa direktiv om hur man KAN göra. Så jag mailade GP och frågade om jag kunde kombinera flera olika metoder...och se det kunde jag. Han sa att jag får "göra" min egen metod, alltså kan jag utforma min metod lite som jag vill. Kunde ju inte vara bättre :) Då är det bara att fortsätta. 
 
Så vad tycker JAG om årets Melodifestival?
Yohio borde ha vunnit helt klart, jag fattar inte vitsen med en internationell jury. De förstör ju bara.
Men lille Stjernberg kan ju sjunga han också, han klarar sig nog bra i Malmö. Inte så mycket att gnälla om egentligen. Livet går trots allt vidare. Yohio släpper en ny platta i Japan om en vecka, jag tänker fortsätta följa hans artisteri. Stjernberg får representera Sverige med sina höga toner och sitt glada leende...bara han byter skodon. Vad är det han har på fötterna? Svarta gummistövlar? Fel skodon har fällt forna deltagare i den här tävlingen. Minns ni Magnus Carlsson 2006 med bidraget Lev livet? Bert Karlsson hävdade efteråt att han inte fick så många röster på grund av att han hade fel stövlar på sig i numret. Folk skulle alltså ha dissat låten på grund av det. 
Tänk på det Stjernberg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0