Inte nu igen!

Varför valde jag mitt uppsatsämne för?! Massa mamma/barn-tjafs och hundra pers på facebook som annonserar sin graviditet och kompisar som funderar på att skaffa barn inom ett-två år. Undra på att jag drömmer.
 
Inatt fick jag en bebis på BB. Barnmorskan lindade in bebisen som ett litet paket och gav det till mig, sen var det bara tack och adjö, ut genom dörrarna. Mamma och pappa var givetvis där och tog emot mig. Men när jag sätter mig i bilen (pappas gamla gröna) så kommer jag på att barnmorskan inte sagt till mig om det blev en pojke eller flicka. Jag tänker att nu får jag verkligen kalla mitt barn för hen. Mamma blir förskräckt och försöker linda upp mitt lilla barnknyte för att se om det är en tjej eller kille, men konstaterar att man nog inte kan se det än eftersom hen är nyfödd. Så åker vi hem och jag våndas över att jag nu har ett år framför mig av blöjbyten och annat elände. Väl hemma så försöker jag bada den lilla/lille (jag gissar på att det är en tjej) men tappar ungen hela tiden under vatten eftersom hen är så liten och otymplig. Tänker bara nej, nej, nej, NEJ! Jag vill inte det här! Jag vill inte bli mamma nu! Det är inte detta jag ska göra!
Ingen kul dröm.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0