Som för lite smör

Jag fick redovisa först av alla på seminariet igår. Jag vet inte vad ni andra tycker om sånt, men jag föredrar faktiskt att vara allra först. Då får man det gjort snabbt och slipper sitta och tänka på vad man ska säga och vara nervig medan andra redovisar. Det gick ganska bra för min del, jag missade lite här och var men det är det ju ingen annan som märker. Jag fick till och med beröm i pausen av läraren, hon tyckte att mitt ämne var jättespännande. Mitt ämne var konvergens mellan dator/tv-spel och film. 
Kändes bra att få det avklarat. Idag skickade jag in det skriftliga underlaget. Shakespeare-essän skickade jag in för några dagar sedan. Nu är det bara hemtentan kvar...sen kan jag andas ut en liten stund innan vårterminen sätter igång. 
Jag känner mig lite som Bilbo just nu (alltså när han är 111 år gammal), tunn och utsträckt som för lite smör på för mycket bröd. Det är tur att det bara är en termin kvar. 
Har varit ifrån J i fyra dygn, börjar får abstinens. Men jag får åtminstone en hel natts sömn, utan några katter som kliver på en och vill sova på ens rygg. Fast jag börjar sakna det också. 
 
Igår tittade jag på The Elephant Man från 1980. Mycket bra och hemsk film. Idag såg jag Untamed Heart från 1993. Söt och halvdålig film. Fast är det en ung Christian Slater med så säger man ju inte nej, den mannen är mums!
Tanke jag har haft under de senaste dagarna: Borde jag ha blivit svensklärare istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0