Ofelia gästbloggar

 
Hej! Jag heter Ofelia. Jag bor här med mina kompisar Sessan, Mister och Kerstin. Kerstin är min bästa vän, vi busar varje dag. Vi brukar busa mest på kvällen och natten för då är inte husse och matte i vägen. Matte har varit här ganska länge nu, hon verkar nästan ha flyttat in hos husse. Hon är snäll och så men hon har fört in massa dåliga saker i huset. Jag har kommit fram till att dåliga och otäcka saker ofta har ett snöre och om man förstör snöret så tar man bort det dåliga. Så jag har fått vidta åtgärder den senaste tiden.
Människor verkar inte förstå när de gör dumheter, men de ska ju inte behöva lida för att de inte vet bättre. Husse till exempel, han verkar vara besatt av stora svarta lådor som låter och blinkar konstigt. En gång skaffade han en en liten smal låda som han satte på den stora blinkande lådan, så ställde han sig framför och började vifta med en mindre vit låda i tassen. Jag tyckte inte det såg vettigt ut så jag gjorde processen kort med snöret som var fäst i den smala lådan...då kunde inte husse vifta mer. När husse upptäckte min åtgärd blev han arg, men så där kan man ju faktiskt inte hålla på!
Matte håller som sagt också på med dumheter. Hon sitter framför sin svarta lilla låda dagarna i ända. Jag ger mig på snöret till lådan då och då, men lådan verkar fortfarande fungera. Måste komma på bättre teknik för avlägsnande av snöret. Samma sak med den där vita lådan i köket som matte gör konstigt brunt vatten i. Detta märkliga häller hon i sig, vidrigt! Tro mig, mina ansträngninar kommer bära frukt en vacker dag, snöret kommer ge vika. Matte håller också på med den obehagliga vanan att blåsa sin päls med en högljudd manick som hon fäster med ett snöre i väggen. Varför begriper jag inte. Man blir ju torr om man springer runt ett tag. Hon har också en hemsk jättevarm sak som hon använder för att förstöra och platta till sin fluffiga päls! Matte ska inte behöva lida för att hon är dum, så jag försöker avlägsna snöret så att hon förstår att hon inte behöver den där grejen. Jag hjälper matte och husse så gott jag kan. Man behöver inte massa lådor med snören. Det är onödigt och dumt. 
Husse och matte är rätt arga nu, men jag vet att de kommer tacka mig en vacker dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0