Driftgnäll

R och jag beslöt att dela på oss. Så nu ska jag skriva min C-uppsats själv. Det är nog bäst i längden även om det också är skrämmande. Jag har nämligen inte en konkret idé om vad jag ska skriva om. Jag har vissa områden som jag känner för, men jag har ännu inte hittat ett problem. Men det löser väl sig med tiden. Vi hade en givande föreläsning med GP igår (är så glad över att vi har GP den här sista terminen!) och då föll många bitar på plats. Tydliga, klargörande, inspirerande, varför kan inte alla lärare vara så? GP går i pension nu i vår. Det har varit ett privilegium att ha honom som lärare, jag tycker synd om ettorna och tvåorna som inte får fortsätta med det i höst. Jag hoppas vi i klassen kan koka ihop någonting för att avtacka honom, jag har redan en idé om vad vi kan ge i present. 
 
Över helgen ska jag läsa ett kompendium och försöka sätta ihop ett paper. Idag blir det vattenträning danz på gymmet och kanske spinning imorgon. Jag står som reserv nr 23 så det blir nog inte av. Det är inte klokt vad stort tryck det är på spinningpassen. Man kan boka plats tre dygn i förväg från och med midnatt. Jag tänkte boka ett pass nu på söndag. Loggade in tjugo i sju imorse...tror ni inte att det redan var fullsatt med över 30 reserver!!! Tydligen så finns det folk som ställer klockan på någon minut efter midnatt för att gå upp och sno åt sig en plats och sedan lägga sig igen. Det var det en instruktör på easy line som sa en gång. Ge mig styrka...suck. 
 
Kerstin har börjat löpa igen, jättekul. Hon blir väldigt gosig men också väldigt mycket tjatigare än vanligt. Hon går omkring och gnäller som en sur och trött 4-åring. Hehe, vänta bara tills Ofelia också fattar det här med drifter. Då får vi två katter som tjôtar dagarna i ända. 
Kom att tänka på ett nytt begrepp appropå det. Katter kan ju vara olika pratiga rent generellt. Om man kan mäta kötthalten i en korv, borde man inte kunna mäta tjôthalten i en katt? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0