Vappa och massa björnar

Har vappat J några dagar. Vappa: vård av sjuk pojkvän/partner. Det tycker jag kan bli ett nytt ord.  J har haft frossa de senaste dagarna, inget kul alls. Jag har aldrig själv haft det, men det måste vara jobbigt att vara kokhet samtidigt som man fryser. Jag fick vira in honom i två täcken och en filt innan han kände sig någorlunda varm. 
På det sättet är J lik min far, han blir mycket sällan sjuk (inte ens förkyld) men när det väl händer så slår det till ordenligt. 
 
Idag är jag tillbaka på campus för att jobba lite. Ska ligga och blöda hela dagen, inte så kul men det ger lite slantar. 
Nu har vi börjat våra seminarier och föreläsningar också. Har fått ett intervjumaterial som vi ska analysera och göra någonting av. Jag jobbar med L. Känns bra att få något konkret att jobba med några dagar så jag slipper tänka mer på själva uppsatsidén till c-uppsatsen...som jag inte har än. Att det ska vara så knepigt att komma fram till ett vetenskapligt problem! Usch...jag önskar jag visste vad jag ville göra. 
 
Jag har lyssnat en del på Utada Hikaru den senaste tiden. En av hennes låtar har satt sig på hjärnan för att den är så söt. En gullig liten barnvisa. Jag går och nynnar på den här hela tiden ^^. Nu är ju den här versionen lite pitchad men det duger ändå. 
 
 
Jag är en björn, en björn, en björn, en björn.
Jag är inte en bil, en björn, en björn, en björn.
Jag kan inte gå men jag kan dansa.
Jag kan inte prata med jag kan sjunga.
Jag är en björn, en björn, en björn, en björn.
 
Jag är en björn, en björn, en björn, en björn.
Jag avskyr att bråka. En björn, en björn, en björn. 
Min rival är friterade räkor.
Jag måste ha varit choklad i mitt tidigare liv. 
Jag är en björn, en björn, en björn, en björn.
 
Hej! Jag heter Kuma (Björn).
Hur mår du?
 
Jag är en björn, en björn, en björn, en björn.
Jag är sömnig på vintern. En björn, en björn, en björn. 
På kvällen säger jag "godnatt Herr Kudde". 
På morgonen säger jag "godmorgon Herr Kudde". 
Jag är en björn, en björn, en björn, en björn.
 
 
På kvällen säger jag "godnatt Herr Kudde". 
På morgonen säger jag "godmorgon Herr Kudde". 
Jag är en björn, en b-björn, en björn.
En b-björn, en björn, en björn. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0