Tankemässigt lappkast, bäbistidning och teknisk förälskelse

Min J gjorde det! Han klarade provet! Nu har han grönt certifikat i CNC! 
Jag är så glad för hans skull! :) 
Samtidigt fick jag ett mindre sammanbrott tidigare idag. Min uppsatsidé, mina funderingar, mina frågor...har hundratals andra redan svarat på! Jag kände att det inte ens är lönt att försöka rota fram någon annan vinkling på det. Jag fick tänka om drastiskt. Jag är fortfarande inne på samma område, men testar ett annat spår. Får se om GP tycker att det duger. 
Man blir aldrig så frustrerad som när man tycker sig ha kommit på världens idé...och sedan hittar en massa studier om samma sak som andra har hunnit göra före en!
Suck...
Nåja, saker och ting ska väl lösa sig ändå. Jag får tänka positivt. Jag debuterade med en sak idag: jag köpte mitt första nummer av tidningen Vi Föräldrar. Det var enbart i studiesyfte för er som undrar ;) Det är nämligen genus och media som är mitt undersökningsområde för uppsatsen...so far. 
Ni tänker "och hon undrar varför hon drömmer om bäbisar och graviditet hela tiden". Hehe, jag vet, det kan vara en påverkande faktor ;).
 
Jag och J firade hans certifiering med att gå på Burger King som öppnade i stan idag. Det var faktiskt över förväntan gott. Burgaren hade en smak av grill och sommar, me like! :)
Sedan gick vi och inspekterade nya Xperia Z (som släpps om en vecka). Vi kollade först på Mediamarkt om de hade ett demo-exemplar. En anställd visade oss ett exemplar som visserligen inte gick att sätta på, men vi fick i alla fall hålla i mobilen. Hon rotade fram den ur en låda eftersom de inte placerat ut den. Tydligen var det inte meningen att kunderna skulle se den än, men hon gjorde ett undantag för oss, snällt. Jag tyckte att den verkade lite stor vid första anblick. Jag skulle snart ändra mig.
Vi gick till en 3-butik i stan och frågade samma sak där, hade de något exemplar? Jodå, tjejen försvann och kom snart tillbaka med ett exemplar...som var på dessutom ^^. J och jag provade oss igenom (eller ja, mest J) telefonens alla funktioner. När vi testat kamerafunktionen var jag helt såld. Jag bara MÅSTE ha en sådan! Jag ska definitivt beställa en...någon gång. Min nuvarande lilla Xperia MiniPro har blivit ganska senil. Enligt J beror det på att det inte finns så mycket utrymme på den. Xperia Z beskrivs av många som Sonys nya flaggskepp, så jag antar att det är bra grejer. 
 
OCH jag fick överraskande snabbt hem min nya adaptersladd till laptopen! Den här ska då inte lilla Ofelia få tugga sönder. Tror det är dags att plocka fram citronen...hehehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0