Idag brainstorm. Imorgon fortsatt halvklart med risk för spridda idéer.

Tänk så många idéer man kan få av att läsa andras uppsatser. Att forska innebär att stjäla som GP säger. Min första problemformulering förändrades drastiskt efter att jag läst fyra c-uppsatser inom genus, media och identitet. Jag har snott friskt i fråga om metod och tankemodeller, fast vridit utgångspunkten åt mitt eget håll. På så sätt kommer jag kanske fram till samma resultat som de andra, fast med ett ännu outforskat perspektiv. 
Hoppas GP godkänner mitt problem. Det må vara ett rörigt problem ännu, men med lite handledning så kanske det kan bli något vettigt av det. 
 
Imorgon är det Alla hjärtans dag. Då ska jag och gosen ut och äta lite gott och kanske gå på bio. Verkar dock bara vara Die hard once again cause I will never stop dying hard som går på rimlig kvällstid. Jag hade gärna sett Vi som är så miserabla att vi sjunger, men den visas enbart mitt på dagen. Synd. 
 
Igår körde jag ett spinningpass på 70 minuter för första gången. Det var tufft. Till skillnad från de vanliga 55-minuterspassen där man ofta ska ligga på grön eller gul nivå (ansträngande respektive mycket ansträngande) så skiftade det här betydligt "manligare" passet mellan blå och röd nivå (lätt ansträngande respektive extremt ansträngande). Vi låg för det mesta på gul nivå, men sedan kom intervallerna mellan just blå och röd nivå. Det tog musten ur de flesta. Testosteronet dansade i luften (det var ca 55 procent män närvarande plus manlig instruktör).  Jag som vanligtvis är fokuserad på andningen och inte ödslar energi på att utstöta diverse vokalbaserade ljud (som många gör till följd av ansträngning), till och med jag lade till mig med ett "uuääah" i den intensiva slutdelen av passet.
Jag är glad att jag faktiskt klarade av det. Men det är inget jag planerar göra till en rutin. Det vanliga passet fungerar gott för min del och är nog mer lämpligt för min kapacitet. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0