För alla som eventuellt undrar, det är inte Göteborgsposten.

Fredag igen då. Idag har jag börjat skriva på ännu ett paper där jag reflekterar över (eller lovprisar) en c-uppsats som jag har blivit tilldelad. Det ser så logiskt och enkelt ut, men ack så mycket arbete som ligger bakom en sådan bra uppsats! Jag vet det alltför väl...och jag har ändå bara skrivit uppsats i japansk litteratur vilket innebär lite andra förhållningsregler. 
Jag fick snabb respons av GP som tyckte att min mailade uppsatsidé var "spännande" och att jag säkert skulle kunna göra en "bra kulturanalys" av det. Han gav mig till och med tips på böcker jag kan använda. Tack för det! Hehehe, jag som älskar just kulturanlyser, nu får jag göra en som mitt slutliga projekt på den här utbildningen! Fast jag ska inte ropa hej ännu. Jag måste komma fram till en mer konkret problemformulering, hitta teoretiska utgångspunkter och hela köret. Fast det känns ändå rätt bra att ha kommit fram till en idé så här tidigt på terminen. Jag var orolig att jag skulle gå aningslös ett bra tag. Får hoppas att det kan gå vägen nu.
Jag undrar om det finns ett yrke som heter kulturanalytiker. Jag hade sysslat med det på heltid om det var möjligt. Be mig analysera en bild eller ett filmstycke så kan jag hålla på i evigheter! XD
 
Hela nio läsare igår! Wohoo! Så många har inte blickat in här på länge. Hade hela femton läsare en gång i tiden. Vart tog ni vägen egentligen? 
 
Just det ja, det var Alla hjärtans dag igår. Det blev middag på stan som planerat och ingen bio som förmodat. Vi mysade ner oss i tv-soffan hemma istället och förtärde diverse onyttigheter...som man ju gör när man älskar varandra. Ibland kan det bli lite mycket. Min mage verkar tycka att man ska älska varandra med måtta. Tur det, annars hade jag nog gått upp mer än vad jag faktiskt har gjort i den här relationen. "Fyra kg kärlek", det får min diktsamling heta, om jag någon gång skriver en sådan.
Fast först måste jag skriva en citatbok. J uttrycker sig nämligen väldigt roligt/udda till och från. Det vore trevligt att samla alla dessa uttryck i en bok när jag fått ihop tillräckligt många. Mitt favoritcitat hittills är utan tvekan "Din mage pratar med min snopp". Kanske kan bli en bra titel till och med. 
 
Bokmässan, here I come! ;) 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0