Det var då tusan!

Mina jobbiga drömmar fortsätter. Drömde först att jag var gravid. Sen vaknade jag och var tacksam för att det enbart var en dröm. Somnade om. Drömde att jag deltog i en sådan där familjemiddag när hela släkten samlas för ett högtidligt tillfälle, precis som i en amerikansk såpopera. Farmor var familjens överhuvud, det ska ju alltid vara någon som har den positionen. Hm, är det kanske mer likt Gudfadern?
Strunt samma. Jag fick intrycket av att middagen var stel och formell, att ingen egentligen ville vara där. Farmor kom och gratulerade mig för att jag var med barn. Då fattade jag varför middagen hölls. Jag bad alla vara tysta och förklarade högt och tydligt att jag inte var gravid, det var bara något som jag hade drömt. Stämningen blev om möjligt ännu mer spänd och stel. Farmor blev uppenbart men återhållsamt upprörd och försvann från köket (vi var hemma i vårt kök). Jag blev ledsen och gick och gömde mig ute i en stor skorsten på altanen (fråga inte). Efter ett tag gick jag in igen, då hade alla gäster försvunnit utom mamma och pappa. Jag frågade om jag hade förstörd allt nu. Pappa svarade "Tja, inte helt. Det är fortfarande en solros (i min dröm mätte man stämningen med olika blommor, en ros betydde god stämning, medan solros inte var fullt så bra men ändå inte hopplöst). Men du måste ha gjort något journalistiskt fel."
WHAT?!
Jag önskar dessa drömmar kunde lämna mig ifred.
 
En ledsam dröm följdes upp av en negativ upptäckt jag gjorde imorse. Min adaptersladd till laptopen fungerar inte längre. Antar att det är för att lilla Ofelia tycker om att bita på sladden. Så det blir att beställa en ny, annars är det kört. Förhoppningsvis kan jag beställa en europeisk sladd den här gången. Tror jag får börja gnida in sladdarna med tabasco eller nått så lilla nuttan håller sig borta.
 
Det är ju det jag säger. Du SKA inte sitta vid den där svarta lådan hela tiden! Det finns faktiskt viktigare saker! Nu kan du ägna dig åt att ge mig uppmärksamhet istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0