Julmarknad

Igår drog jag med mig J på julmarknaden här i stan. Det var första gången någonsin som jag var inne på Smålands Museum. Man är så dålig på att besöka det kulturella i sin egen stad som min övningsledare sa. Det är nog sant. Jag är inte mycket för att gå på museum, om de inte är väldigt stora. Hiroshima Peace Memorial Museum till exempel, det är något som drar. Men att se vad smålänningarna hade på sig på 30-talet, det är på något sätt inte lika lockande. Men vi tog oss tid att gå runt på den varma ovanvåningen och inspektera alla de små historieberättande tingen. Julmarknaden var väl okej, det var mest hantverk och utställare av hemgjord sylt. Ett karamellstånd hittade vi. Jag köpte fudge, det kan man inte gå hem utan :P
På nedervåningen höll tomten audiens för tusen exalterade barn. Utanför såldes barrbockar (ja, kan man inte kalla dem för det?) och stickade mössor av diverse kulörer. 
Nu kan jag i alla fall säga att jag har varit där :) 
 
Jag fortsätter att söka jobb i vanlig ordning. Hittade ett idag som jag lade ner mycket möda på, hoppas på en intervju i alla fall. Jag må älska mitt jobb på universitetet, men jag tycker nog att det är dags att få något på heltid snart. Jag ska jobba imorgon och kanske även på torsdag-fredag. Det är slitsamt till och från, men jag är glad över att jag slipper jobba utomhus i kylan. Men man vet aldrig vad det blir i slutet av veckan. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0