Förfriskningar på jobbet och kattgnällskräll

Det är inte ofta man får dricka öl på jobbet. Eller snarare, det är inte ofta det ingår i ens arbetsuppgifter att dricka öl. Kanske låter det lyxigt? Men det är allt annat än lyxigt om man inte ens gillar öl och dessutom måste dricka den iskall när man sitter och fryser i en krockad bil utomhus. Men, ska alkometern visa positivt så ska den. 
Det är ett krävande jobb jag har, men jag slipper i alla fall ligga på backen. Det är jag tacksam för. 
 
Så här en vecka innan jul börjar Kerstin alltid löpa. Jag vet inte vad den katten har för tidsuppfattning!
Det innebär skrik hela dagen och halva natten. Jag vaknade vid fyratiden imorse av att hon stod och råvrôlade i badrummet. Det hörs ju mycket bättre där, det vet hon. Det är ett under att ingen granne har klagat ännu. Fast vi kanske är väldigt överseende med sådant här i huset. Vi står ut med varandras oväsen rätt bra, oavsett om det är hundar som ylar, musik som spelas eller sportfantaster som ger utlopp för sin glädje. Det är sådant som hör till. 
Men ack, jag hoppas att vi kan ta Kerstin till veterinären snart. Tycker så synd om henne när hon går och skriker efter hannekatten som aldrig kommer :( 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0