Stockholm, tvättlina and everything in between

I torsdags steg jag upp halv fem, tog taxi ner till stationen och satte mig på tåget upp till Stockholm. Strax innan tio var jag framme och mötte upp brorsan som tog hand om mitt pick o pack. Sedan fick jag vackert fördriva tiden fram till kl två då gruppinformationen och intervjuerna skulle börja på företaget. Vi var totalt 21 stycken på plats som sökte de två platserna. Givetvis skulle alla dessa ta ca 10-15 minuter på sig på varje intervju, så när klockan var nära fyra var det äntligen min tur. Min intervju avklarades på 3-4 minuter. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Nåja, oavsett vad resultatet blir så är jag nu en erfarenhet rikare. 
Efteråt mötte jag upp E och gick hem till henne och Jk för en god middag och rolig pratstund. När kvällen och temperaturen föll åkte jag hem till brorsan. Jag tror att jag är kär i Tullinge, det är så himla mysig natur där! Åkte tillbaka till Växjö morgonen därpå. Det är första gången som jag har suttit i kupé. Inte alla gånger man får en plats i sovvagnen. 
 
I lördags åkte jag, J och Js far till Js syster som nyss fått tillökning i familjen. Den lilla var söt som socker och vägde förvånansvärt lite. Första gången som jag har hållit en bebis i mina armar sedan brorsan var nyfödd. Den äldsta dottern A pockade ständigt på uppmärksamhet. Eftersom hennes båda föräldrar var upptagna med den lilla och hennes två bröder satt klistrade vid datorn, tog jag tillfället i akt att spendera tid med henne och göra viktiga tjejsaker. Hon guidade mig runt huset, visade mig sitt rum och så ritade vi Hello Kitty, målade våra naglar, pratade om hennes nya klasskompisar och om vilka killar som var kära i henne. Ack, att vara så ung och redan uppvaktad. ;) 
 
Igår fick vi ett ryck och tvättade fem maskiner och rensade ut massa gamla sängkläder ur skåpen. Det blev en hel flyttlåda. Jag fortsätter att tvätta de sista maskinerna idag. Inte klokt vad man samlar på sig handdukar! 
Jag har satt upp en tvättlina på balkongen, jättepraktiskt. Jag vet inte varför jag är så förtjust i tvättlinor, men det är nått speciellt med hängande tvätt som vajar i vinden ^^. Katterna tycker också det är spännande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0