Tequilarace-galet

I fredags samlades klassen för en reunion efter att alla fredare tagit sig hem från alla håll i världen. Det var trevligt och så där lagom tequilarace-galet som det kan vara. Förhörde mig lite om hur alla låg till på uppsatsfronten. En del hade kommit väldigt långt, andra gick det långsammare för. Insåg att jag ligger bra i tid när jag tittade på min egen planering som jag gjorde för en månad sedan. Om nu bara mina sista Mama-tidningar kunde dyka upp så kunde jag börja förfärdiga mina texter på allvar. Att min handledare inte svarat på mina mail trots att det gått mer än tre dagar...det känns också lite irriterande. Men det ska väl trilla in något svar snart...hoppas jag. 
 
Idag när vi vaknade sken solen och jag tyckte att vi kunde gå till Grand Samarkand och ta en glass. Det blev ju givetvis en tripp till Burger King också före det. Vi kompenserade dock genom att gå hela vägen fram och tillbaka. Att ta sig från Js lägenhet bort till Grand Samarkand tar ungefär en timme till fots. Så nära två timmars promenad var väl inte helt fel. Det kändes i benen till slut. Hoppas jag inte har träningsvärk imorgon på spinningpasset. 
Vi köpte också en ny liten leksak till katterna. Jag brukar kalla katterna för fluffbollar, så det var lite kul att jag fann just en sådan till dem XD
 
Du passar så bra i rosa Sessan ^^. 
 

Förresten, så här ser min nya studiehörna ut hemma hos J.
Skrivbordet Micke, komplett med laptop, högtalare och sällskapskatt. 

På tisdag är det Valborgsfirande, då blir det mycket aktiviteter på Tufvanängen. Kommer säkert bli awesome, eller vad man nu säger. Har ni tänkt på att våra låneord inte längre är låneord? Vi lånar inte längre ord för att vi inte har något ekvivalent ord på svenska. Vi har orden, det är bara det att det har blivit kutym att slänga in lite Montazami-ord för att vi tycker det låter bättre. Eller så har vi bara blivit språkligt lata. 
Tage Danielsson uppmärksammade det här redan på 60-talet i sin bok Grallimmatik. Jag tycker det är först nu som det börjar bli extremt påtagligt. 
 
Oroa dig inte Maria. Jag tycker fortfarande att du är en wonderful människa med awesome feeling för inredning, söta tassels och rätt shade of läppstift. Jag hoppas att mina spinningpass kan få min rumpa lika greppable som din en vacker dag. Vore du min neighbour så skulle min world vara complete! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0