Grå himmel och Kopi Luwak

Det regnade hela dagen igår. Vaknade och sa till Mister att nej, idag stannar jag nog hemma. Vill inte gå ut. Tänkte att jag skulle fokusera på uppsatsen hela dagen. Men så blev det ju inte. Ni vet, får man för sig att fila på sitt cv och skicka iväg några jobbansökningar...det tar jättelång tid! Så fick jag också hjälpa en kollega med sin danska deklaration. Jag borde nog bli kontaktperson eller jobba med support, jag förklarar uppenbarligen så att människor fattar. 
Klockan tickade iväg och jag insåg att jag inte hade avbokat mitt gympass. Tittade ut genom det regnblöta fönstret...äh, vad fasen! 
Kvart i tre satt jag på träningscykeln med mina spinningfellows och trampade i takt till Metallica. Jag tycker om instruktörer som är i min egen ålder, de vet vad bra musik är. De som däremot är runt 20-22 låter oss trampa till artister som Alina Devecerski (ni vet, hon som sjunger tjôtlåten Du måste flytta på dig). Jag minns en tid då uttrycket fjortis enbart gällde yngre tonåringar...
 
Idag är himlen grå med några få regnstänk. Jag dricker mitt Kopi Luwak och hör J sussa vidare i sovrummet med Mister och Sessan. Idag ska jag djupanalysera mitt sista magasin och se vad jag kan komma fram till. Förhoppningsvis kan jag börja sätta igång med skrivarbetet imorgon eller på måndag. 
 
Jag har börjat packa ner min studentlya bit för bit. I maj slutar mitt boende på campus, efter nära tre år. Jag har haft det bra där. Tjejen som ska flytta in fick äntligen chansen att bo helt själv i egen lägenhet med eget kök, efter att ha delat kök med andra i över två år. Hur står man ut?! 
 
Jag har förresten testat det där farliga som de varnar om på tv. Det där som kvinnor aldrig får hitta.
Hehe, blicken säger allt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0