Analys i full gång

L och S ligger i soffan och kollar på Family Guy. Deras egen lägenhet saneras efter ohyra som uppstått i huset. L konstaterade att J har mycket mindre soffa än de, hehe. 
 
Själv har jag suttit vid datorn sedan tio imorse och analyserat Mama, Vi Föräldrar och Föräldrar & Barn. Det är tröttsamt men det går framåt. Jag har börjat se mönster, eller snarare bristen på gemensamma nämnare mellan de olika magasinen. De gemensamma värdena som lyfts fram är hittills: du ska älska ditt barn och spendera tid med ditt barn. Där slutar likheterna. Resten är olika förpackat så att säga. 
I huvudet tar de form, de typiska mammorna som köper de här tre magasinen. Den vanliga medelsvensson-mamman som inte räds att ge sina barn socker då och då, den moderna mamman som är "lite bättre" och lattemamman som älskar dyra kläder och platta magar. Ni kan ju själva lista ut vem som köper vad ;)
 
För några dagar sen tittade en tjej på min lägenhet, imorgon ska jag hålla visning för ännu en som fått erbjudande på min campuslya. Sakta men säkert flyttar jag över mina grejer till Js lya. I slutet av maj kan jag nog räkna mig som sambo med katt på riktigt :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0