Trög frisörska och familjepizza

Jag vet inte vad det är som ligger till grund för mina märkliga drömmar. Ibland kan det vara hur roligt som helst, men  när det handlar om stress, då är det inte lika skoj längre. Jag tror att min hjärna tar små tankar eller impulser som jag får under dagtid och förstorar upp dem på natten. Jag och J ska nämligen på fest på lördag. Igår funderade jag på vad jag skulle ha på mig och hur jag skulle sminka mig. Resultatet av de tankarna blev detta lilla stycke dröm:
 
Jag och J befinner oss hemma hos mor och far. Js kompis som ska med på festen ska komma och hämta oss. Jag står i mitt gamla rum och väljer kläder, bestämmer mig för en svart klänning. Börjar sminka mig litegrann men inser att det inte räcker, kanske att man skulle bege sig till en skönhetssalong? J säger att hans kompis är väldigt punktlig av sig och vill att vi åker senast 18.57, inte en minut senare! Plötsligt är det kväll och mörkt ute. Jag går ner till pappas verktygsbod som det nu finns en skönhetssalong i. Jag ber frisörskan att hon ska markera ut lite mer brun ögonskugga på mig så att jag ser lite mer "fierce" ut. Hon verkar ha svårt att förstå mig. Jag tittar på klockan och inser att det är 12 minuter tills Js kompis vill att vi åker. Jag försöker få frisörskan att skynda sig. Hon täcker halva mitt ansikte med brun ögonskugga och tar en evighet på sig. Sen täcker hon mitt ansikte med guldflingor, nej, det vill jag nog inte ha! Ta bort det! Jag tittar på klockan och tiden bara tickar iväg. Jag får bort guldet och det mesta av det bruna så jag ser någorlunda vettig ut. Jag ber henne igen att bara lägga till aningen mer brunt för att rama in ögonen. Hon plockar då fram tandborste och något rengöringsmedel som hon först ska rengöra penslarna med. Men det var då självaste! Nä, jag hinner inte sitta här mer! Ringer telefonbanken för att föra över pengar, jag gissar att detta blir dyrt, trots att de inte gjorde mycket alls. Salongen tar 450 kr för besväret. Klockan blir 18.58 och jag får panik! Upp på rummet snabbt som attan och sätta på sig kläderna. Tar på mig ett par byxor och en tunn klänning över, inser att det ju inte var det jag skulle ha alls! Fumlar med kläderna, vet inte vad jag ska ha längre! Ser Js kompis stå med sin bil och vänta otåligt nedanför. Fastnar i kläderna med armar och ben, min sminkning är ofärdig, har vi slagit in presenten förresten?! Presenten! Var är den?!!! 
 
Oh dear...
 
Igår när J kom hem så hade han med sig en jättekartong. En av hans grannar stod nämligen på nedre plan och bjöd alla i huset på familjepizza! Har ingen aning om varför, min gissning är att han har vunnit på hästar eller liknande. Att bjuda ett helt lägenhetshus på familjepizza (megasize!) måste kosta ett par laxar om man säger så. Det var ju lägligt, slapp vi laga middag ^^. Vi fick en kebabpizza med svamp, vilket alltså innebar lite pill för Js del :P men annars så var den helt okej. Åt så mycket så jag mådde illa. Fick ihop till fyra matlådor av resterna, så det blir pizza idag igen. Det roliga är att jag och J åt pizza i förrgår med, så det blir lite...pizza på tårta på kaka känns det som. Suck. 
Idag ska jag ha min första gruppchatt med mina Shakespearekollegor. Det blir jag och en göteborgare, två britter och en tyska. Vi ska diskutera sonett 18 och 130. Blir säkert skoj! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0