Mystery cake

Nu är jag åter installerad på campus. Imorgon börjar studierna igen. Då får jag se vad mina första Shakespeare-uppgifter blir. 
Får väl dra en liten resumé av helgen.
Fredag: J och jag bakade hans speciella kladdkaka inför lördagens fest. Den blev 5 cm tjock. På eftermiddagen strosade vi ner till ett av stadens hotell och träffade Js pappa som bilat ner för att hälsa på. De började genast prata om tekniska prylar och jag satt och förstod mest ingenting. J fick sin dyra leksak i present plus ett armbandsur av den generöse fadern. Sedan bjöd han oss på middag på hotellet. Utöver ett par högljudda stockholmsnissar som förmodligen var på konferens var vi de enda som var där. Efter att de tömt sina glas och reserver med dåliga skämt gav de sig lika högljutt av och lämnade oss tre ensamma att språka om livets väl och ven. Js far bjöd oss på drinkar i baren och gav oss till och med pengar till bussen hem så vi slapp gå i det kalla vädret. Jag kan konstatera att jag gillar Js far. Jag kan se vart Js pryltokighet (som hans mamma säger) kommer ifrån. 
 
ASUS Transformer Pad Infinity. Js nya leksak. 
 
Lördag: Vi satte igång att baka vår mystery cake. J hade hittat ett roligt recept i Buffé på en tårta gjord på lite speciella ingredienser. Istället för mjöl gjordes tårtan på mandelmjöl, potatis och kikärtor. Ovanpå lade vi hallonglasyr och hallon. Så lade vi grädde och bär på kladdkakan. Det blev lyckat. Potatistårtan kan rekommenderas, den blev jättegod!
Hallontårta gjord på potatis, kikärter och mandelmjöl. Recept finns här http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=0br256bf&gInitPage=1 
 

Js kladdkaketårta. 
Jodå, gästerna uppskattade vad vi gjort. Kladdkakan var dock mig övermäktig så att säga. Vi blev ca åtta pers under kvällen och det var en trevlig stämning. Vid tvåtiden hade gästerna tackat för sig och vi stöp i säng. 
Det ska jag nog ta och göra nu förresten. Är rätt sömnig. Natti!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0