Mjölksyrepass

Tänkte att jag skulle upp vid 6.00 imorse för att gå till simhallen...men nä. Där tröt min självdisciplin. Kroppen ville hellre sova en timme till. Jag får simma runt 13-14 istället, då brukar det inte vara så mycket folk. Ska man upp tidigt och göra en grej så är det enklare om man är flera, det blir lite mer peppande då. Därför hade det vart bra om S hade varit med mig. Vi brukade simma runt 6.30 varje torsdag. 
 
Hm....va?...Nu?....Nä. Ser du inte att jag sover?

Var på bodybalance igår och trodde att det skulle vara en lite lugnare träningsform. Med inslag från yoga, pilates och tai chi så kan det ju inte vara så jobbigt tänkte jag. Som jag gick bet! Benen fick verkligen känna att de levde och svetten rann utmed tinningarna! Bodybalance är det jobbigaste jag gjort hitills. I alla fall det svettigaste, det slår både zumba, easyline och spinning. Att göra långsamma rörelser kan vara nog så jobbigt, speciellt om man tränar balans samtidigt och lägger all tyngd på ett ben. Det var första gången som jag var tvungen att avbryta rörelserna några gånger under ett pass, för att jag helt enkelt inte orkade. Ledare sa hela tiden att man ska göra rörelserna efter egen förmåga och att det inte är någon prestigepress. Jag försökte så gott jag kunde. Upp i hunden, ner i barnet, upp i plankan, ner i alligatorn, upp i kobran, tillbaka till hunden, sträck ut och skjut, forma bollen, peka in mot knät, upp med vänstra benet, ut med högra armen, böjda knän, upp med händerna, ner i plankan, upp i kobra, tillbaka i barnet, upp och stå, töj och sträck! Jag fick så mycket mjölksyra i benen så jag kunde gjort egen yoghurt!
Kände mig rätt otränad kan jag ju säga ^^. Kände väl också att det inte riktigt var min grej. Att trängas med 20 andra människor i en liten sal på mattor på golvet gjorde också sitt till.  Jag föredrar att ge allt på easyline och spinning där man inte riskerar att stöta in i någon annan, blir enklare att fokusera då.
Innan passet började satt jag och kikade in på gruppen som var före oss. De tränade afropowerdance. Det såg så himla roligt ut! Det måste jag testa nästa gång! :)
 
Nu ska jag ta och läsa vidare i Richard II. 
Ett tips till alla, ät inte frukost samtidigt som ni tittar på SVT2 Skitiga städer genom historien. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0