Jättefiskar och zumba

Upplever ni ofta när ni drömmer att ni tänker "detta har jag sett innan"? Det gör jag till och från. Det är lite speciellt när man känner igen platser man "varit på", det vill säga drömt om innan fast för ett bra tag sen. 
För några år sen drömde jag att det bakom huset fanns flera avlånga dammar med sandbotten. I dessa dammar fanns jättestora fiskar, meterlånga monster som höll sig stilla och tittade på mig under vattnet. Dessa försökte jag fånga med metspö.
I natt drömde jag dels att jag styrde ett krigsfartyg nära Tunisien och fick lära mig ladda vapen med ammunition, dels att jag hamnade på ett sandigt ställe med små dammar. I de första dammarna fanns det jättesmå fiskar som jag försökte fånga, men vid närmare inspektion såg jag att nästan alla fiskar var döda. Dammarna var förmodligen sjuka. Jag gick längre in innanför ett stängsel och hörde ett välbekant morrande, två tigrar. Dessa tigrar tyckte jag mig hade sett och upplevt innan, för jag visste att de inte var farliga om jag bara stod still. När tigrarna passerat mig vände jag mig om och upplevde just den där dejavykänslan av att jag varit där förr. Jag såg de avlånga dammarna i sanden. Jag gick fram och konstaterade lite sorgset att dammarna torkat ut, jag såg skeletten av de stora fiskarna ligga utspridda här och var. Jag försökte minnas om jag lyckats fånga någon av dem förra gången jag varit där. 
Hjärnan är en lustig manick.
 
Igår körde jag ett zumbapass på Medley. Det var ett under att jag överlevde 55 minuter! Det var krävande men jag tror det kommer bli lättare efterhand. Träffade min fadder där också som jag inte sett sen halloween 2010.   Vore ju trevligt om vi kunde träna tillsammans fler gånger, det känns lite tråkigt att gymma utan någon man känner. På onsdag ska jag pröva på cykel, eller spinning som det också heter. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0