En onsdag utan större bedrifter

Så var det onsdag. Vaknade 07.20 som vanligt, gjorde frukost och kollade på Masterchef Australia. Det har jag gjort i ett antal veckor nu. Det börjar närma sig final. Dagens utslagsutmaning bestod i att på tre timmar svänga ihop en chokladtårta med ca nio lager. Choklad och björnbärsmousse, karamelliserade äpplen, mandeltäcke med kanel och jag vet inte allt. Superduktiga Justine åkte ut, min favoritdeltagare :( 
Kvar är nu kött och ölmagickern Chris, den kreativa konstnären Poh och den något very-good-mama-aktiga konsulten Julie. Jag hoppas att Poh vinner, hon gör alltid så roliga grejer. 
Vaniljyoghurtpannacotta med hallongelé och pistagetuile. 
 
Var till vårdcentralen idag. Fick tid hos en läkare nästa vecka, förhoppningsvis är det en hudläkare som kan kika på mina besvär och skriva ut något som gör att det försvinner. Eller försvinner och försvinner, i min värld finns det inte att eksem kan försvinna för gott. Har jag levt med detta hela livet hittills så får jag nog stå ut med det resten också. Det vore ett under annars. 
 
Får se vad jag gör resten av dagen. Vissa dagar har man inte lust att göra någonting. Bara ligga stilla i soffan och stänga av. Det är så viktigt det där, att göra ingenting ibland. Det har Christer Lindarw lärt mig. Det är viktigt för kroppens och framför allt hjärnans återhämtnings och lagningsprocesser. Så man ska inte ha dåligt samvete om man inte gjort någonting under en hel dag! ^^
Fast laga mat bör jag göra rätt snart. Göra mig lite lunch och kika på Hornblower. Ja...så blir det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0