Crawl, bästa sättet att bli ensam

Suck, jagblirså trött påmänniskor somsär skriver! Fattar inte hur ungarna kan gå ut högstadiet med MVG i svenska om de inte ens kan skilja på glassbil och glass bil. 
Det blir ännu mer pinsamt när det är personer i ens egen ålder som skriver likadant. Hur svårt ska det vara?! Om man är osäker, läs högt för dig själv vad du skrivit med en paus för varje mellanslag så blir det ju uppenbart! Man blir lite mörkrädd (mörk rädd?), när man läser olika bloggares alster. Visst, jag må inte vara perfekt alla gånger, men lite fason kan ni väl få på er svenska, onghjewlar!
 
Var på cykelpass igår. Tog i lite mer än förra gången, men jag vet ännu inte vad som räknas som ansträngande eller mycket ansträngande. Kanske är det individuellt. Det kändes i alla fall att jag tagit en veckas paus. Simmade 20 minuter efteråt. Att simma efter träning är som ren terapi för musklerna. Önskar bara att det inte vore så mycket långsamma gubbar i bassängen. Ja, jag simmar väl hyfsat snabbt och stör mig lite på långsamma medmotionärer som täpper till banorna. Några som däremot alltid får banor för sig själva, det är de som kör crawl. De flyttar man sig undan för fortare än kvickt. Igår trodde jag mig se att bana 2 var helt tom, började röra mig ditåt. Men nejdå, längst bort fick jag snart se en mörk skepnad fara fram under vattnet vilket förde tankarna till Jaws. Upp for en kille med badmössa och svarta simglasögon som säkert dolde hans mördarblick. DE är snabba, de rackarna! En sådan fick jag bakom mig också, hörde hur han kom närmare och närmare mig. Plaskljuden ökade och jag simmade lite extra fort för att komma in till kanten, ännu mer Jaws-känsla där. Kan ju vara livsfarligt att kollidera med en sådan!
 
Nu ska jag strax bege mig till kvällens pass. Det blir bodybalance. Får hoppas det blir skoj. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0