Äntligen!

Ah, nu har man fått i sig lite kaffe. Golvet är dammsuget i min lya och lugnet hägrar över huset. Äntligen börjar min kurs i Shakespeare, läraren skrev att uppgifter på två kapitel kommer ikväll. Det blir att sitta med det imorgon. Undrar hur ambitiösa dessa uppgifter är, de ska vara klara till på lördag. Detta kan antingen bli jättelätt eller jättetufft. Jag tycker synd om mina stackars medstudenter som fyller forumet med panik. Många av dem har inte fått sina böcker än och vissa har till och med skaffat fel böcker, inser de först nu. Jag fick mina köpta böcker idag. Är glad att jag tog mig i kragen och lånade allt på bibblan för en vecka sen så jag hann att läsa det vi skulle. 
Vi är nu tydligen 57 stycken som är registrerade på kursen, men än har jag inte sett till ens hälften. Inga män. Bara kvinnor i åldrarna 19-54. Känner på mig att det är många som hoppar av eller ska hoppa av bara för att de inte fått sina böcker än. Jag gissar också på att många inte känner till att de ska gå in på moodle för att överhuvudtaget kunna se lärarens meddelanden. Det är lite dumt att det inte är tydligare. Jag sprang på moodle av en slump när jag letade på lnus hemsida. Dålig information är vad det är. Dåligt.
 
Ah, jag är glad att jag inte är ensam kvar här på campus, av de jag känner alltså. E läser också kurser, typiskt nog just de kurser som jag sökte till först men inte kom in på. Hon var smart nog att ansöka i tid. Sen har vi också de som går Fred och utveckling, de åker inte till Indien förrän i december tydligen. Så jag är glad :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0