Alice

Drömde inatt att jag fått en liten dotter, Alice. Hon var så liten, inte större än min hand. Drömmen innehöll allt från misslyckade blöjbyten (mormor fick visa hur man skulle göra) till hur kompisar och gamla ex reagerade på att jag fått en liten bäbis. Alice lärde sig uttrycka särskilda ljud väldigt fort, trodde nästan hon skulle börja prata trots att hon var knappt mer än nyfödd. Eftersom hon var så liten tappade jag lätt bort henne, hon trillade bland annat ner mellan sätena i bilen och ner i skräpfacket i bildörren. Fick lite panik de gångerna. Jag kände mig glad som fått Alice, men samtidigt hade jag hela tiden tusen saker att göra. Inte en ledig stund.
Är det sånt här nyblivna föräldrar drömmer tro?  
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0