Världen är liten

Idag var det upp tidigt för jobb! Masade mig ur sängen, bryggde mitt kaffe och såg på Smålandsnytt. Fick veta att IKEA redigerat bort alla kvinnor i den saudiarabiska versionen av varukatalogen. Jag vet inte vad som gjorde mig mest paff, att inga kvinnor fick synas eller att IKEA överhuvudtaget har marknad i Saudiarabien. Det är svårt att försöka anpassa ett koncept till en viss marknad när värderingar går isär. Ibland går det ju inte, det slår alltid slint åt något håll. Som i det här fallet. 
Vi pratade litegrann om det på jobbet, samtidigt som jag fick diskutera lite kommunikationsvetenskap och informatörsjobb med en av lärarna, som också läst för GP ^^. 
 
Dagens övning delade jag med en jämnårig kille, M som var en gammal lärarstudent. Jag fick mig påsminkad en fin blåtira. Jag var offer för brutalitet och psykisk manipulation. Rätt bra övning för dem, men det var lite segt för vår del. Sådana övningar tar tid. Men vi hade ändå kul. Till och från så kom de andra figuranterna ner till oss när det var lite paus mellan patrullerna. Idag var vi tre par, alla med samma övning fast med olika scenarier och åldrar. Två stycken kände jag inte igen först, det var en kvinnlig och en manlig skådespelare som tydligen jobbat på Astrid Lindgrens värld. Mannen hade en väldigt bekant röst. Det var M som knäckte koden och kom på vem han var genom att inleda med några ord från en stand-up. Då trillade slanten ner för mig, ja men det är ju du! ^^
 
Han tyckte det var skoj att folk faktiskt uppmärksammat och uppskattat detta lilla stycke komik som ändå har några år på nacken. Han blev nästan lite stolt när han fick veta att jag har detta inspelat på mp3. Så gav han oss smakprov på Lennart Jähkel, Vanheden och så lite Sven Wollter XD Asroligt!
Världen är bra liten ibland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0