Lusen får kvällsledigt och ormen får extraknäck

Sitter och skriver i mammas arbetsrum på musikskolan.Rätt utanför fönstrena går byggarbetsgubbar och spacklar eller vad de nu gör, slänger då och då ett öga innåt. Störigt. 
Jag har precis lagt in mina tankar om Romeo och Julia på vårt moodle-forum och hoppas att mina högt litteraturvetenskapligt utbildade kurskamrater inte ska döda mig. Känner mig ibland som Meekatt som slåss med maffiamammorna från Familjeliv.se, det känns som att man ska tänka och tycka på ett visst sätt och när man inte gör det så kommer de med glödande spett efter en. 
Nej, så illa är det inte haha. Jag har ju tur som bara behöver diskutera tankar och intryck istället för att munhuggas om ekologisk barnmat och varför man inte bör sätta ungarna på dagis. 
 
Idag ska jag till optikern och göra synundersökning. Sen ska jag göra något jag inte gjort sedan jag var 13 år, köpa nya glasögon. Optikern i Växjö tyckte att mina ögon förtjänar en linspaus några timmar i veckan för att jag inte ska torka ut ögonen helt. Har inte burit glasögon på sju år så det kommer kännas lite ovanligt. Men det kan ju vara kul, får se om jag hittar några fräcka bågar i snygg färg ^^. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0