Himla Hamlet och höstrusk

Igår körde jag spinning igen efter ett break på nästan en månad. Alla muskler är nu återställda, likaså min förtjusning över denna träningsform :) Fick in rätt teknik den här gången också, fullkomligt stapplade ut från cykelsalen när passet var slut. Ett annat plus är att jag inte har någon träningsvärk alls idag, jag kanske börjar kunna det här med stretching nu ^^. Imorgon blir det ett pass igen, cykel activio, samma grej fast man har klockor på sig som mäter hur mycket man presterar...om jag har fattat rätt. 
 
Idag har jag läst hela dagen, vi behandlar nu Hamlet under ett antal veckor. Jag har även beställt kurslitteratur inför den kommande kursen Film och nation som ska börja i mitten av november. Äntligen får jag träffa lite nya ansikten på riktigt! 
 
Jag och J börjar förbereda oss inför resan ner till Tyskland. Om några dagar ska vi bussa ner och bunkra starkvaror samt få vår beskärda del av höstrusket som tydligen ska härja lite extra där just då. 
 
Jag och R fick nys om ett exjobb som låter väldigt lockande. Vi har mailat företaget som annonserar om det, så nu får vi se om det kan bära frukt...eller om frukten om möjligt redan är plockad. 
 
Halloween är också överstökad. Var på lyckad Halloweensittning utklädd till The Emperor tillsammans med Han Solo, Luke, Leia, Yoda, Darth Vader, Darth Maul, Obi Wan och en liten Jawa. Alla hade anträngt sig mycket med kläder och smink, därför var det extra trevligt att Yoda tog hem priset för kvällens bästa utstyrsel. Jag satt bredvid några nya ettor vid bordet, en utav dem kom som den svenska Hollywoodfrun Gunilla Persson XD. Jag tyckte hon passade bra in bland alla varulvar, häxor och zombies.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0