Ålderns matematik

Idag steg jag upp kvart i sju och tvättade samt pluggade mitt plugg så nu är jag förberedd på lördagens Richard II-chat. Var in till stan en sväng och shoppade lite nödiga och onödiga kläder samt presenter till Jh och M som ska ha fest nu i helgen. 
Har känt mig effektiv idag. Kvällen har ägnats åt en lång dusch med body scrub och duschcreme i coconutserien. (Tack och lov att det är höst så man slipper raka benen och annat trams). Nyss mumsade jag in mig med coconut body butter. Nu är jag söt som en kärleksmums. Älska kokos! ^^
 
Årets presentskörd.
 
Fick en ny DVD-spelare på posten igår. Tack lillebror! :) Den fungerar perfekt. 
Imorgon ska jag mjukstarta med träningen igen och köra lite vattenträning danz. Hoppas mina muskler kan ta det efter förra veckans plötsliga värkattack. 
 
Känns bra att vara 26. Mycket bättre än 24 och 25. Tänk så ung och dum man har varit, nu kanske det är på tiden att bli vuxen och börja ta lite ansvar haha. Livet börjar vid 25 säger en del. Jag säger att det börjar vid 23, blir spännande vid 25 och underbart vid 26 ^^. 
Har ni tänkt på att nästan ingen människa ser ut att vara exakt lika gammal som sin ålder? Jag har i alla fall aldrig mött en 50-åring och tänkt att "han/hon ser precis ut som 50 år". Man brukar alltid dra ifrån fem år...eller i värsta fall lägga till fem (eller femton!) år till den egentliga åldern. Man kanske inte säger det om tonåringar lika lätt, men om ni tänker efter så säger förmodligen folk till er att ni antingen ser yngre (eller äldre) ut än vad ni faktiskt är. Folk som träffar mig för första gången gissar alltid att jag är 21-23 år. Jag undrar om jag någon dag kommer säga "jag är xx år" och få svaret "ja, jag gissade på det".
Visst, det är väl skoj att uppfattas som ung. Undrar bara vad folk baserar sina åldersbedömningar på, utseendet eller beteendet? ...Jag hoppas det är utseendet. 
Det enda undantaget jag har varit med om var när jag studerade här som 20-åring. En lärare trodde då på allvar att jag var 30 för att jag hade "ett så moget ansikte"....DET är inte ofta jag får höra XD. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0