Teriyaki-biff och Paneng

Såg precis hur en vän anlänt till Fukuoka i Japan. Där ska han tillbringa det närmsta halvåret. Är jag avundsjuk? Mhm! Längtar jag tillbaka? Jodå. 
Inser att jag förmodligen inte kommer kunna spendera någon längre studenttid i Japan, jag har liksom gjort mitt redan. Det blir väl till att spara ihop till en semester då. För jag SKA tillbaka till Japan en dag! 
Fick det glädjande beskedet igår att mina parents hittat min sedan länge försvunna gamla laptop. Får jag nu bara igång eländet också och lyckas få över mina resterande Japan-bilder till min nya laptop så är saken teriyaki-biff. 
 
 
Har varit duktig och skickat in mina Hamlet-svar idag så nu behöver jag inte tänka mer på Shakespeare förrän på måndag. Sitter mest och väntar på att kycklingen ska tina så vi kan laga Paneng. Sedan ska vi försöka sova så lite som möjligt i natt för att bli jättetrötta imorgon så vi kan lägga oss tidigt då. För sen på lördag så blir det väl att stiga upp vid tre kan jag tänka. Får se om den här metoden funkar haha. 
 
Körde cykel activio igår. Det var awsome! Intervallträning är tydligen bäst om man vill bättra på sin kondition, det märktes. Man cyklar med en mätklocka som man spänner fast under bysten så nära hjärtat som möjligt, så kan man se sin egen maxpuls på en stor skärm på väggen. Vet inte riktigt vad min maxpuls är. Instruktören antog via min ålder att den låg på 200. Men när jag cyklade så kom jag lätt upp i 90 procent av den angivna maxpulsen utan att det kändes så där riktigt ansträngande, så hon sa att jag skulle pröva att ställa in maxpulsen på 205 nästa gång. Kul att kunna se sin egen prestation :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0