Proportioner och fluff

"Jag har lite svårt med proportioner" sa J när han skulle göra milkshake och gjorde en sorbet istället XD. Gud vad jag skrattade!
Igår invigde vi mixern :)
 
Idag har jag läst större delen av dagen. Har försökt vänja mig vid mina nya glasögon. Det gungar när jag vrider på huvudet. Minns inte om det var så när jag fick mina första glasögon, det var så länge sen. Det kanske är en vanesak. Har fortfarande sju kapitel kvar att läsa i en av filmböckerna. Det får jag ta imorgon och på söndag. 
Imorgon är det adobe-möte med min Shakespeare-lärare plus sex av mina kurskamrater. Får se hur det går med så många. Den här gången är jag åtminstone lite mer förberedd än förra gången. 
 
Vi gjorde våfflor idag i Js nya våffeljärn. Igår testade vi att göra vanliga våfflor, idag blev det ett halvdant försök till chokladvåfflor. Det blev inte så mycket choklad i färgen, det blev mer som Pucko. De blev faktiskt godare...men jag tror inte min mage uppskattade allt sött. Vi tittade på filmen The Lorax. Så...mycket...fluff. 
Lika fluffig som Mister. Jag undrar varför vi människor dras till fluffiga mjuka ting så mycket. Om de dessutom är djur med lite skelögd blick så vill vi bara ha dem ännu mer ^^. Ja, den här katten syns mycket i bloggen nu, men det är just för att han är så fluffig och go. 
 
Drömde en jobbig dröm inatt. Jag bodde i studentkorridor. En gång måste jag ha lämnat dörren olåst för när jag kom in igen hade ett flertal personer tagit sig in och börjat festa i mitt rum. Jag försökte få ut dem men de ville bara inte ge sig av. Jobbiga människor!
 
Jag tror minsann att jag har värvat en tjej att ansöka till min gamla folkhögskola, tihi. Hon är själv lika gammal nu som jag var då, med samma skådespelarambitioner och framtidsdrömmar. Jag berättade för henne om min tid där och hon blev jättepepp på att ansöka. Jag hoppas hon kommer in om hon gör det. Hoppas hon får en lika rolig tid där som jag hade :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0