Och en ljus elefant i ett snår

Så var man så äntligen cykelägare! Gick med J på stan och fönstershoppade lite. Sen kollade vi stans två bättre cykelbutiker (hur många finns det?). I den andra så fann jag nästan direkt en fin damcykel som var nedsatt med ca tusen kronor. Jag kikade på den, fick provcykla den på gatan (lite vingligt och långsamt, för jag har inte cyklat på länge) och efter ca tre minuter betänketid bestämde jag mig. Varför vänta när man hittar en bra cykel för under tretusen? Jag köpte den ^^. Det blev en bra tidig julklapp till mig själv. Jag borde egentligen skaffat mig en cykel direkt när jag flyttat till campus, men det blev liksom aldrig av. Jag hade kunnat spara massa busspengar på det sättet. Det får jag göra från och med nu istället. Nu kan äntligen jag och J göra alla de där cykelturerna vi pratat om. Det blir väl mest till våren och sommaren kan jag tänka...om vi nu är kvar här i stan då. Hehe, det vet man aldrig ^^. Vi drömmer oss norrut. 
 
Efter mitt cykelköp lunchade vi på den lite anonyma salladsbaren i stan. Testade deras varma pastarätter, det var väl sådär. Det fyller magen men  inte så mycket mer. Nu har vi bockat av det stället. 
Har även fixat alla biljetter inför julhelgen. Nu kan det snart bli december tycker jag. Ser fram emot årets julkalender nått grymt! Det kan bli en fullständig flopp, men det bryr jag mig inte om, it´s back to Greveholm!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0