Fredag igen

Så var det fredag igen. Igår skrev jag klart textmassan på min essä. Idag ska jag lägga till källor och finjustera lite grann. Om två timmar ska jag köra spinning på gymmet. Jag tror inte jag bryr mig om att testa fler träningsformer nu. Varför göra det när man har hittat sin grej? 
J klarade sin utbildnings teoriprov på första försöket för några dagar sen. Så nu har han bara praktiken kvar, sen har han sitt certifikat. Vi firade med massa gott och The hunt for Red October :) 
I onsdags såg jag Älskande par från 1964 på filmkursen. Vi fick också lära oss hur uttrycket Den svenska synden uppstod och varför. Älskande par av Mai Zetterling gjorde skandal när den kom, en fransk filmkritiker tyckte till och med att "hela den svenska nationen borde förbjudas" XD 
 
Förresten, om ni inte har sett på svts Historieätarna så rekommenderar jag att ni gör det. Såg avsnitt två igår om 70-talet, som jag skrattade! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0