Dessa katter...

Tidig morgon, vet inte vad klockan är. Vill inte veta heller. Jag är vaken. Mister sover vid mina ben. Jag går upp och går på toa. På vägen tillbaka passerar jag en mörk boll som jag tror är Sessan. Hon vaktar mina skor i hallen. Lägger mig bredvid J igen. Letar efter mina öronproppar som jämt hoppar ur öronen. Hittar den ena. Märker att jag ligger på något hårt. Får tag i vad det är, en plastplupp som har suttit på en juiceförpackning. Ofelia! Sluta lägga dina leksaker i sängen! Minstingen ifråga hoppar upp i sängen, mysbenägen och glad över att någon är vaken. Jag klappar henne lite. Hon vandrar runt på mig, ställer sig sedan på Js mage. Men nähä, husse var inte vaken, då går vi och trampar på matte lite till. Hon kliver över mitt ansikte (för att det var kortast väg så) till pallen bredvid sängen. Hon inspekterar föremålen på pallen, tar något i tassen börjar leka med det på golvet. Hörru, låt bli mitt örhänge! Jag ger henne plastpluppen istället. Känner en tung duns vid fötterna när Sessan hoppar upp, vandrar över mig, aj stå inte där! Hon går över till den ännu sovande J, lägger sig på honom ett tag. 
Lyckas somna om...
 
Js alarm ringer. Jag vaknar. Han går upp efter andra ringningen, beger sig snart till bussen som går om två minuter (spring spring!). Jag märker att Mister ännu ligger bredvid mig. Jag sover någon timme till. Dröjer mig kvar i sängen rätt länge, orkar inte gå upp. Vill inte heller gå upp när Mister ligger så söt nära mig. Kerstin kommer in i rummet och säger god morgon, fortsätter sin patrull. Sessan kommer och tittar någon sekund på sängen. Hoppar upp precis där Mister ligger. Hon fräser åt honom, ger honom en väl riktad knuff med tassen. Stick! Det här är min plats! Mister hoppar kvickt ner och sätter sig lite förläget på min ryggsäck. Kerstin och Ofelia kommer och nosar på honom nos mot nos, lite som om de sa "har det hänt nått?". Mister sitter kvar på ryggsäcken. Men när Sessan hoppar ner och går ut i köket följer han genast med henne. Oavsett hur mycket stryk han får vill han alltid följa efter Sessan. Märkligt beteende. 
Dessa katter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0