Teaterlek och scengener

Imorse vaknade jag av att mitt högra öga var irriterat. Jag märkte att jag såg ovanligt bra för att vara på morgonen. Jag hade sovit med linserna i. Inte ofta det händer. Det måste ha hänt nått igår som bröt min rutin och gjorde att jag glömde ta ut dem. Jag måste på ny synundersökning snart, jag upplever att jag ser sämre. Måste nog öka styrkan på både höger och vänster lins.
Idag höll Mr Stropp sin mest intressanta föreläsning hittills. Jag vet inte om det är vi som vant oss vid hans sätt och lynne eller om det är han som slappnat av lite. Kul var det i alla fall, branding och digital närvaro var dagens ämnen. Sedan hade vi gruppmöte och saker och ting verkar flyta på bra. Jag sitter och klurar på en artikel om sommarjobb, vet inte hur jag ska vinkla det än bara. Sedan blir det väl att tota ihop nån rolig text utifrån vår målgruppsanalys.
Imorgon blir det Teaterlek på Tufvan. Får se hur många som dyker upp, om vi blir väldigt få så kan jag nog komma på nått konstruktivt så det blir kul ändå. På fb säger sig 3 personer komma definitivt och 3 kanske kommer. Drömläget skulle ju vara om 10-15 pers kunde dyka upp....but I don´t think so. Jag glömmer så lätt att alla människor inte är improbenägna eller scenvilliga. Alla kan inte släppa greppet, plocka fram barnasinnet och bara vara någon annan ens för en kort stund, leka, larva sig. Teater och drama är väl inte allas grej antar jag. Många varken behöver eller vill stå i rampljuset, i fokus, vissa skyr det till och med. Jag minns en gång för tio år sen då vi repade Revy på folkets hus i Mörrum. Lollipops pappa körde hem mig efter repet och jag diskuterade det hela med honom, uppspelt som jag var över den kommande premiären. Jag minns att han sa "Om jag fick en miljon...så KANSKE jag skulle ställa mig på en scen."
Det var ju tur att han fick en dotter med scengener i alla fall ;) Annars hade världen aldrig fått ta del av Lotta Pottman, Lysistrate eller Janet i The Rocky Horror Show.
Om du inte kopplar det första namnet, så tänk på en film gjord på mellanstadiet där en av de sista replikerna lyder "Hallå, nån som har beställt kebabrulle?" ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0