Vettigt folk

Grilloset ligger som en filt över campus. Jag öppnar mitt fönster och låter dofterna svepa in i rummet. Solen går sakta ned i väst. En och annan fågel sjunger ut, men för det mesta är det tyst...förutom allehanda maskulina ölskratt från någon närbelägen gräsplätt. Jag sitter inne och hostar lite lätt, känner mig ensam. Vill gå ut i kvällssolen, ta en promenad i skogen och låta granarna viska tröstande ord i mina öron. Jag nämnde lappkast igår...tja, musikanterna från Skaraborg kan ju som bekant dansa åt andra hållet med, if you get my point.
J kom för att låna en bok av mig idag. Hon var nyfiken så jag drog det hela för henne. Åter igen känner man sig som en idiot.
Men idiot eller inte, nu är mina opponeringskompletteringar färdiga. Jag har till och med nästan fattat hur man ska tänka kring vårt senaste juridiska övningscase. Men jag räds tentan litegrann. Fick se juridiktentan från 2010...jag säger bara GAAAAH!
Mars lider sakta mot sitt slut. Jag undrar vad april kommer bära med sig.
Jag längtar till helgen. Då ska jag träffa lite vettigt folk, nämligen min käre bror och farmor. Ser fram emot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0