I svackornas dal

Tillvaron kan i sanning trampa en på tårna. Där en svacka avtar tar en annan vid. Kanske inte för mig, men för en annan. På ett sätt blir det för mig också.
Imorse hade jag svårt att andas, kändes som om jag kvävdes från insidan. Otaliga host och snytanden för att rensa mina luftrör. Drog in ångor med oleum basileum, låg på golvet och försöka att behålla lugnet. Zenbuddhismen från andra ring har lärt mig det åtminstone. Halsen ömmar inte längre. Det gör däremot den nedersta vänstra delen av buken. Verkar ha ont i en muskel där som sticker till varje gång jag hostar, inte kul.
Har läst om sekretess, PUL och gamla datalagen idag. Förstår inte allt, men det mesta. Har två kapitel kvar att läsa inför morgondagens föreläsning.
Jag gillar vår juridiklärare. Hon är inte alls som jag befarade. Goda vibbar. Folk måste bara lära sig att tala tydligare, för hon verkar höra lite dåligt.
Min högtalarsladd har börjat glappa :(
Det är tur att jag har mina Beyerdynamic-lurar ^^ Mamma fick provlyssna. Hon godkände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0