Hjärtats berusning

"Förälskelsen är en berusning som gör oss dumma" sa min norske vän häromkvällen. Han har absolut rätt i det. Jag känner mig som 16 år igen...oförmögen att få fram de ord som jag helst av allt vill säga till den person som är anledningen till mina nervösa hjärtslag. Varför ska det vara så svårt nu då? Vad är det som har hänt?
Jag tvekar. Jag famlar i mörkret. Jag försöker få ihop livets pussel. Jag är nyfiken...men rädd. Man är inte modig utan att vara rädd. Därför fortsätter jag trots obehagen. Jag längtar... undrar om han gör det.
Till råga på allt så har vi juridikkurs nu! Mitt huvud är fullt när jag går ut från föreläsningen, jag är lite smartare men mycket tröttare än när jag gick in.
Jag är ganska slutkörd just nu... det är nästan så att jag vill ställa in teaterlek-kvällen på Tufvan idag. Men, har vi ansträngt oss och satt upp handgjorda skyltar om det på campus så får jag ge det en chans...och hoppas att någon dramasinnad själ tittar in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0