Bakslag och elbolag

Det finns då en baksida med allting. Nu ligger jag förkyld i soffan...jag SA ju att det var en dum idé att springa tidigt på en kall och fuktig morgon, varför lyssnade jag inte?!
Får se om jag orkar gå på seminariet imorgon, troligen inte. Träffade R och U idag och vi bestämde att U kör hela presentationen. Varför ska jag sitta där och snörvla i tre timmar?
Önskar att jag kunde sova bort hela dagen... det är mycket jag önskar mig nu. Minsta lilla förkylning kan få hela ens sinne ur balans. Jag vill inte vara ledsen och känna mig ynklig...men ibland får man väl bara acceptera vad man känner.
Hoppas att jag inte blir jättedålig, jag måste kunna se Ljust och Fräscht nu på söndag. Då får jag skippa Is fest på lördag om jag ska ha nån chans :(
 
Idag ringde mitt gamla elbolag också och frågade varför jag bytt till ett annat bolag. Det är väl ett märkligt förhållande vi har till våra elbolag? Alla beter sig om om de var ens bästa vän...och när man hittar en ny vän som verkar trevligare (billigare) så ringer de med gråtmild stämma och undrar varför man inte vill leka längre. Inte nog med att man måste stå ut med allt tjôt om hur mycket bättre det ena bolaget är än det andra, man ska behöva få dåligt samvete också!
"Har du en ny kompis nu? Okej... Men du ska veta att jag finns här... om du ändrar dig"
Trackback
RSS 2.0