Sommarens modekollektion: Garbage

Midsommarafton 2012 började med ett ösregn i den arla morgonstunden. Fast egentligen började min dag tidigare än så.
Jag vaknade kl 3 inatt av att en viss typ av störande ö-bor levde rövare i korridoren. Jag fick nog, gick upp och sa till dem att vara tysta. Inte brydde de sig, de arroganta nyvuxna (fulla skitungar med diskutabelt IQ). Steg upp vid 6.15 som vanligt, görtrött på grund av min störda sömn. Utanför hade någon oaktsam själ spytt vid min grannes dörr, ett fönster var krossat, en soffa var sönderslagen och färgglatt skräp prydde effektfullt vår gemytliga korridor. Regnet föll dramatiskt utanför och bidrog med en sista touch av elände. Kände på mig att dagen nog kunde bli lite krävande.

Det regnade konstant de fyra timmar vi jobbade. Tur att det är ändå är fredag tänkte jag. Mina regnkläder är under all kritik, jag vet inte om de ens är värda att kallas regnkläder, för blöt blir man likväl. Mina plastpåsar i gummistövlarna tog också in vatten trots att jag inte hittade några hål. Efter någon halvtimme plaskade jag så fram med någon dl i vardera stövel. Var bara ren tur att de fält vi gick på inte innebar någon större arbetsbörda. Några av mina kollegor har kommit på att om man klipper hål för huvud och armar i en stor sopsäck och trär över hela outfiten så håller man sig torr. Det ska jag definitivt börja med. Michelin skulle kunna få sig ett helt nytt brand om de tog inspiration från oss. En kort men blöt dag. Jag är så glad att halva tiden snart redan har gått. Vill hem.
Ikväll verkar det som om några vill styra upp någon form av midsommarfirande. Får väl se om jag joinar, vad det nu än må vara. Är dock inte så pepp om jag ska vara ärlig. Känner mest för att gå till macken, köpa vuxensaft och bli lite suddig av mig. Men det har jag inte råd med. Betalade hyran idag. Ett elände är över känns det som. Nu är det bara sista veckan utan mat som vi ska klara av. Men tydligen ska vår käre kontaktperson komma och låta oss köpa mat i någon affär för ca 300 DKK per person. Det är ju åtminstone bra.
Sedan vi kom hem har solen skinit ganska glatt, men nu hörs det mullra långt borta över den mörknande himlen. Verkar som om regnet ska börja igen. Glad midsommar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0