Mudwalk

Spöregn, solsken, spöregn, solsken. Lera, lera och åter lera. Det var tungt idag kan jag säga. 80 hektar gick vi idag. Finska bussen skröt med att de tagit 97 hektar. Skit på er! Vi i svenska bussen still rocks...även om vi går lite långsammare! ;)
Ursäkta mitt språk där, men man får en annan typ av humor och jargong här på jobbet efter ett tag. Det smyger sig på en, en råare typ av skämtträngdhet. Ni skulle höra oss när vi pratar om vår käre ungtupp haha. 
Tredje arbetsveckan har börjat. Nu är man härdad. Fötterna ömmar i stövlarna med sina 3 dl vatten och lera när man väl gått på fälten några timmar, men jag har aldrig ont när jag kommer hem numera. Muskelvärken har avtagit och kroppen har vant sig.  
Idag har jag fixat en bättre sopsäck att bära över min fina arbetsskrud. Klippte inte hålen så strategiskt bra på den första. Nu ser jag bra ut i sopsäck också! ^^ 
 
IDAG fick vi våra arbetskontrakt! Efter två veckor, vad ger ni mig för det? Dessutom så är kontrakten slarvigt gjorda och innehåller diffust formulerade uppgifter. Nä, så får det inte gå till. Hehe, om ungtuppen är jobbig mot oss kan lika gärna vi vara jobbiga tillbaka och kräva att få rätt uppgifter på arbetskontraktet åtminstone! 
 
Fick mail från PR-byrån idag. Det innehöll också motsägelsefulla uppgifter, så jag får väl se om det kan bära frukt eller inte. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0