Jylland

Idag steg jag upp 4.45. 5.30 bar det av till Jylland. Ett antal timmars bussfärd med min sovande kollegor och flera timmars knatande i ca 60 hektar spenat. Som tur var fann vi nästan inga felaktiga plantor på hela dagen och solen sken även om det blåste kallt. 18.00 kom vi hem igen.
Inte en "dusty" så långt ögat når.
 
På ovanstående fält råkade vi ut för två vakthundar, folk här föredrar tydligen att ha sina hundar lösa. Lite otäckt när fälten ligger så nära gårdar där det nästan alltid finns en arg jycke. Hundar, fasaner, harar, rådjur...mycket ska man behöva överraskas av som spenatinspektör. Fasaner ser jag nog mest av näst efter harar i spenaten. De rör på sig först när man är två meter ifrån och skrämmer slag på en. Fasaner ser fruktansvärt roliga ut när de springer ^^.
Det har gått hål i stövlarna, så nu är det bara att köra med 15 l-plastpåsar på fötterna. Nästan alla går så här,
we´re sexy and we know it!
 

Samlingsplats för potatis?
 
Sökandet efter roliga ortsnamn tar aldrig slut. På Jylland har vi idag passerat två vägskyltar vi fann särskilt skojiga. Vad sägs till exempel om att spendera semestern i den idylliska orten Båring? Eller varför inte stanna och ta en paus i Bärs? (Bärs blir ju extra roligt på norska, vår enda norska i bussen skrattade hysteriskt åt den vägskylten).
Imorgon blir det vanlig arbetsdag igen. Ska bli riktigt gött att sova ända fram till 6.15.
Idag skedde något väldigt oväntat. De ringde mig från PR-byrån i Stockholm och undrade om jag fortfarande var intresserad av praktikplatsen. Visst var jag det. Undrar om det går vägen den här gången. Jag har lärt mig att aldrig förutsäga nått nu i alla fall. Jag får stå på stand by helt enkelt.
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0