Dunder och brak

Megafesten varade hela natten och fram till kl 5 på morgonen. Lyckligtvis höll sig festfolket i cafeterian...nåja, ett tag i alla fall. Mina öronproppar skyddade mig mot nattens alla ljud. Men så hände något tidigt imorse...
 
BOOOOM! Världens smäll väckte mig tvärt, jag tittade på klockan, ca 04.10. Jag tänkte förvirrat "VAD var det? Det måste ha hörts i hela byggnaden!" Det lät som om någon smällde igen en dörr precis invid mitt öra. Det gick ca fem sekunder och i mitt yrvakna tillstånd hörde jag att något började tjuta. Det var brandlarmet som tjöt...och tjöt och tjöt. Jag tänkte att det skulle sluta snart, men eftersom det aldrig gjorde det började jag undra. Så kom skriken utifrån korridoren...
Jag masade mig upp och stack ut huvudet genom dörren. Strömmen i korridoren var av så man såg inget, men jag kände lukten av rök. Röken kom från soprummet bara några meter ifrån min dörr. Verkligheten slog mig. Shit! Det brinner! Jag sprang in igen, tog en tröja, mina nycklar och mobil. Fick på mig sandaler och sprang ut och började knacka hårt på varje dörr. Det sprang folk förbi mig och skrek, en efter en började folk titta ut. Jag fick med mig A och några andra tjejer. Röken blev allt tjockare i korridoren men vi lyckades ta oss ut relativt snabbt. Nere på första våningen festade folk fortfarande. Flera danska killar sprang upp och ner och hade tydligen fått elden släkt ganska fort, alltså var det bara röken kvar i princip. Vi fick till slut reda på av en kille att det var någon som smällt av en raket i korridoren, därav den stora smällen. Raketen hade antagligen smällt i soprummet bland massa brännbart material som tagit fyr. Efter ett tag gick vi upp igen. Jag hade tack och lov stängt min dörr så mitt rum var skonat från röken. Jag lyckades till och med somna om innan jag skulle upp igen 06.15. 
Vid frukosten framkom det att både våning tre och två råkat ut för diverse skadegörelser under natten. Någon hade kissat på golvet på andra våningen till exempel. Vi skrattade och sa att nu fattas det bara att någon skiter i korridoren också, så har vi sett precis ALLT i denna svinstia till "business school". 
Vilken morgon...
 
Vår arbetsdag innehöll också dunder och brak, nämligen i form av åska och blixtrar. Det var ett sådant oväder så de varnade allmänheten på radion. Vi körde ut till fälten, men satt mest kvar i bussen. Så fort det klarnade gick vi ut och började gå, men efter ett halvt fält vinkade vår chaufför in oss igen....för snart kom ännu en åskfront. Av totalt tre och en halv timme kanske vi "jobbade" max en timme. Den isländska bussen hade tydligen åkt hem med en gång, de hade inte ens gett sig ut på fälten. Om det berodde på det våldsamma vädret eller att många av dem fortfarande var fulla från gårdagens megaparty vet jag inte. Den finska bussen hade nog jobbat ungefär lika mycket (lite) som vi. 
Nu inväntar vi vår käre ungtupp som ska komma och handla mat med oss, eller åt oss snarare sagt. Detta lär bli intressant. Usch....jag vill hem!
En vecka kvar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0