Aj mina...vad de delarna av benen nu heter!

Idag fick vi gå ett fält på 60 hektar. Det tog sin lilla tid. Totalt gick vi 75 hektar på hela dagen.
Varje dag får jag ont i olika muskler och ställen på kroppen. Mest benen men ibland får även ryggraden lida lite.
Ikväll blir det förhoppningsvis film i någon form. De danska eleverna ska festa järnet, torsdag som det är (ja, man festar på torsdagar här tydligen).
Igår fick jag reda på att jag inte är behörig till Genus i språk-kursen som jag sökt till hösten. Den var visserligen bara på 7,5 hp, men jag sökte ändå två kurser till idag för säkerhets skull, ifall jag inte skulle få båda 15 poängskurserna jag sökt. Så vad blev det? Jo, det blev drama för hela slanten! En kurs i dramaturgi och en liten kurs som hette Shakespear and his time. Det blev lite nödlösningar tänkte jag först, men så kom jag på att jag ju faktiskt kan ha nytta av det också. Jag vill ju trots allt jobba med kultur, jag vill helst vara verksam på en teater eller ett operahus, sitta där och hålla i PR-verksamheten osv. Så då skadar det väl inte att man är lite extra insatt i hur man skriver för scenen och hur Shakespears poesi påverkat teaterns historia? Nä, trodde väl inte det ^^.
Vi har kommit på att vi inte bör kallas för spenatplockare, för det ger en felaktig bild av vad vi gör. Vi borde kallas för fältinspektörer.

Tycker synd om J som råkat ut för en förkylning där hemma. Hoppas han repar sig fort och inte blir liggandes. Krya på dig raring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0