Aj mina fötter, ben och höfter!

Alltid lika ont har man när man kommer hem första dagen...och alltid lika trött är man. Man blir härdad efter ett tag.
Idag har jag kommit på en ny modell inom organisationskommunikation: Management by confusion.
Modellen går i stort ut på att ett jobb blir gjort utan att någon för den sakens skull egentligen vet riktig hur, när eller varför. Det är så det funkar här i alla fall kan vi konstatera. Jag måste rita upp den modellen nån gång och skicka till min lärare EL och se om hon gillar den XD
Min kära arbetsmiljö varje dag. Om ni undrar vad det långa vita är så är det ett växthus.

Inte så våldsamt slitsamt idag. Inte så många dusty på fälten. Dusty kallar vi de "dammiga" hanplantor som står i antingen hanlinjen eller honlinjen och sprider felaktiga frön. Sen finns det också felaktiga honplantor som kallas för spetsfrö, men jag kallar dem för arga kvinnor eftersom de är taggiga.
Ska nog lägga mig tidigare idag. Min nattsömn blev störd av en idiot till bekant som skickade sms strax innan fyra på morgonen, so nice. Sen är ju byggnaden så lyhörd att man till och med hör när folk pratar på sina rum med stängd dörr. Jag är glad att jag köpte nya öronproppar innan jag åkte hit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0