Väderomslag och att knäppa för mycket

Tre arbetsdagar kvar innan jag får fara hem. Idag var en ganska soft dag. Fälten innehöll lagom många dusty och kantades av vacker valmo. På ett fält växte det persilja överallt. Vädret var varmt och soligt för en gångs skull. Imorgon när vi far till Samsö så ska det blir ännu varmare. 
Valmo, kamomill, tistlar och brännässlor brukar bo grannar med spenaten. Ibland är de även inneboende. 
 
Idag har vi passerat Båring, Berlin, Fyllestedvej och Hindballevej. Igår såg vi även en skylt där det stod Hem 4 km. Alla längtar vi dit, Hem. 
Rent språkligt får jag säga att jag har lärt mig mer danska. Kanske inte att prata, men att förstå bättre än jag gjort innan. Många lärdomar har vi dragit i bussen under veckorna. Bland annat har vi lärt oss att man inte bör säga ordet förknippad. Att vara "förknippad" på danska betyder nämligen att man har legat runt lite för mycket.
 
Hundpensionat och Blomsterstudio, här kan din hund sola, dricka lemonad och plocka blommor...som ju alla hundar älskar. Lägg märke till ortsnamnet Middelfart, som lär vara riktigt roligt från en engelsmans perspektiv. 

Gick in till stan efter jobbet och fixade min biljett till Köpenhamn på fredag. Ett steg närmare hemfärden. Vi pratade lite om jobbet och allt som hänt här under tiden. Jag höll med A om att jag inte ångrar att jag valde att åka hit. För trots allt elände och alla problem vi råkat ut för så har vi ändå haft roligt också. Det har man varje gång man träffar nytt folk och bor i en liten bubbla för några veckor. Det finns alltid de man klickar med och de som man bara precis står ut med.
Snart får jag komma hem till vettigt folk. Ska bli så gôtt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0