Morgontoner och Dr Vem?

Ööööhn, ööööhn, öööööööööhhhn!
En grästrimmer låter så harmoniskt på morgonkvisten. Jag spisar frukost och kollar på vad skräp som visas på lämplig kanal. Jag stiger automatiskt upp tidigare nu när J drar till Lernia varje dag vid 7.15
Katterna studsar runt ett tag när husse går upp, men återgår till att sova på sporadiska ställen i lägenheten när han försvinner. Är inte jag värd att studsa för? Tydligen inte. Men igår blev det kul minsann när jag satt och vek tvätt. Ofelia och Kerstin blev galna i den tomma Ingvar Kamprad-väskan (IKEA-kassen) som tvätten legat i. Så nu har de ännu en stor leksak på golvet. Jag vet inte hur många tygmöss, studsbollar, kartonger, snören, trådrullar och plastprylar de finns under soffan och på golvet här. 
Mitt månadsmonster morrar i magen och får mig att känna mig lite ynklig och orkeslös. Men det struntar jag i, idag ska jag ut på stan och fixa grejer! ^^ Det ska nog bli ett danspass idag också. 
 
J har introducerat mig till ett brittisk kulturfenomen, Doctor Who. Det är dock de nya säsongerna från 2005, men jag tror att vi även kommer ta oss igenom alla säsonger från 1963-1989 med tiden. Än så länge är vi (jag) på andra säsongen med David Tennant som The Doctor. Det är lite svårt att ta serien på allvar, den har en ganska pretentiös handling och historia men skådespeleriet tar sällan hissen ända upp. Trots detta och de något skrattretande specialeffekterna så fastnar man efter ett tag och kan inte sluta titta. Det blir bättre efterhand. 
Lite svårt att tänka bort bilden av honom som Barty Crouch Jr, men man vänjer sig. 

Jag och J tittade på Scary Movie igår. Efter att vi diskuterat massa film hemma hos M i söndags så fick jag lust att se Scary Movie, 1, 2, 3 och 4 samt alla Polisskolanfilmer. Vi har några filmkvällar framför oss nu. J tyckte också att vi kan bjuda upp M till Växjö nån helg så kan vi ha Twilight-maraton. Jo, tänka sig, det kunde jag tänka mig också. Jag som knappt orkat bry mig om denna glittrande Edward och nollställda Bella. Om jag såg alla filmer så kanske jag skulle förstå charmen med det hela. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0