En vanlig arbetsdag (när vi åker till Jylland)

02.12 Vaknar av att någon drucken ö-bo för oväsen i korridoren. 
4.15 Stiger upp. 
4.30 Går ner till den svarta baracken där extraköket ligger. Spisar yoghurt och müsli till frukost. 
4.50 Går tillbaka till rummet, borstar tänder och gör mig i ordning för arbetsdagen. 
5.30 Bussarna kommer för att hämta upp oss. 
8.39 Framme vid första fältet på Jylland. 
9.55 Halvtimmes fikapaus, sedan jobb igen. 
13.30 Halvtimmes lunch. Medhavd matlåda innehållande korv, frikadeller och potatissallad som smakar blä.
14.00 Sista jobbrycket för dagen. Plantorna midjehöga.
Det är ett klivande hit och dit i blöt spenat. Blöta byxor, blöta fötter och en massa lera. 

17.30 Åter hemma vid lantbrukskolan. Arbetsdagen avslutad. Trött och något åksjuk. 
17.45 Går bort mot toaletterna på vår våning, men märker att....
...det inte finns några toaletter längre. 
Kanske var lika bra att de togs bort, de fungerade ändå inte så bra. Nu blir det till att springa till första våningen varje natt man måste upp, trevligt. 
18.45 Masar mig ner för att få i mig lite youghurt, knäckebröd och jordgubbsylt som innehåller 10 % mer socker än bär. Förbereder morgondagens matlåda: söta pannkakor med sagda sylt. 
19.45 Börjar blogga om alla dessa dumheter. Funderar på att lägga mig extra tidigt ikväll så att jag tar igen lite sömn. 
Over and out som min favoritbloggerska Meekatt alltid säger :), vill ni ha lite goa skratt så kolla gärna in hennes blogg, den hittar ni här http://www.meekatt.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0