Aj mitt ansikte!

Vet ni, ibland tror jag att jag har någon sorts förbannelse över mig. Jag har råkat ut för eksem och svinkoppor IGEN (kanske borde göra årligt event av det)! Jag sitter i min lägenhet med sönderkilade händer i bomullshandskar och är helt rödfläckig i hela ansiktet. Läpparna svider av klorhexidin och ansiktet kliar. Vaknade imorse och märkte att jag var helt gul runt munnen. Min varningsklocka ringde direkt, detta kände jag igen! Fick tid på vårdcentralen. Sköterskan tittade lite på mig och antog att det kunde vara lite svinkoppor på gång i samröre med ilsket värmeeksem. Så skrev hon ut massa kortisonkrämer och lite antibiotika att ta om det inte blir bättre på några dagar. 
Jag fattar bara inte vart jag fått eländet ifrån. Kan ha varit så att jag fick det på inflyttningsfesten i lördags. Det var ändå rätt många personer på liten yta. Minns inte att jag delade glas med andra än J, men han är inte drabbad vad jag vet. Det blev en rätt blöt men rolig fest. 
Får se om vi orkar gå på deras andra inflyttningsfest om några veckor...hehehe...he. 
Jag hatar min torra hud :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0