Ibland förstår jag ingenting #I my me! Strawberry eggs

Nähäpp, uppsatsen blev inte klar. Vi gör ett nytt försök imorgon, för nu tror jag faktiskt att det kan gå vägen! Jag är positiv till detta! ^^
Men det som sker på det icke akademiska planet förstår jag inte. Ännu ingen reaktion... så varför ska jag ödsla så många tankar på en person som tydligen inte bryr sig? Varför känner jag så här överhuvudtaget? Varför ska det bli så i ens huvud att en kille kan gå från "underbar" till "sabla idiot" på mindre än ett dygn? Är det nån försvarsmekanism som slår till för att man ska slippa känna sig dum över ett nederlag? Jag tror det.
Vet ni vad jag saknar på Facebook? Om ni minns så kunde man på Lunarstorm ange status singel, dejtar, gift osv. Där fanns också alternativet Låt mig va! Ibland känner jag att det hade varit användbart på Facebook. Sometimes...
Jag tror det är tajm för årets första animerecension.

I my me! Strawberry eggs
2001
Hibiki Amawa är en kille som just avslutat sina universitetsstudier och vars högsta dröm är att bli idrottslärare. Han söker jobb på Seito Sannomiya Private School. Den kvinnliga rektorn hatar män och vägrar ge honom jobbet. Utan att tveka går då Hibiki hem och får hjälp av den uppfinningsrike hyresvärden att förklä sig till kvinna.
I sin nya kvinnliga förklädnad med bland annat en röstförvrängare går han tillbaka till skolan... och blir anställd direkt. Men han hålls ständigt under lupp av både rektorn och vice rektorn för att de ska kontrollera att "fröken Amawas" pedagogik går hand i hand med skolans gamla anor och traditioner.
Den något klumpiga eleven Fuuko kommer snabbt på god fot med den nya "lärarinnan". Fuuko upptäcker att hon beundrar fröken Amawa och dras till hennes väldigt maskulina sätt, vilket gör henne något förvirrad.
Skolans vice rektor blir mer och mer misstänksam mot Hibiki allteftersom tiden går. Gång på gång råkar Hibiki ut för situationer där han nästan blir avslöjad.
En typisk komediserie i skolmiljö som behandlar kärlek, självförtroende och jämlikhet. Det är en rolig liten historia på 13 episoder som får tre fästingbett.
Trackback
RSS 2.0