Whiskey-offensiv

Förkylningen anföll i skymningen. Min kropp blev en krigszon. Snuvbomberna föll, tröttheten tog sig in i systemet och spred sig snabbt till varje cell. Jag vägrade kapitulera. Laddade kanonerna med citron, honung och vitlök. Attack!!! Fienden retirerade efter några timmar.
Försökte sova. Vaknade till av och an under natten av störande element. Mina element väsnades alltså.
Upp kl 7. Agenda för dagen: dela ut enkäter på Kungsmadskolan med U. Snörvel. Jag ska klara av detta sa jag till mig själv. Jag ska orka!
Gjorde mig i ordning snabbt så jag hann köpa kanjang och näsdukar på Ica innan jag mötte upp med U. Det hela gick bra. Vi angrep skolans cafeteria och fick alla 40 enkäter påskrivna på mindre än en timme! 20 procent svarsmaterial insamlat!
Efteråt gick vi in till stan och stegade in på Systemet. Här skulle det handlas medikament! Fick tag i en billig whiskeysort med fint flaskmotiv. Nu ska jag tvinga förkylningen på knä! Imorgon ska jag jobba några timmar på polishögskolan. Sen på fredag blir det ut och jaga enkätbesvarare på en annan skola.
Livet är så märkligt. Ibland svänger dess vägar åt håll som man inte hade räknat med. Ibland delar vägarna på sig och går åt varsitt håll. Kan tyckas tråkigt... men det är väl så det är ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0